Projektas „Gyvenu laisvai“ | Vilniaus r. Pagirių gimnazija

Projektas „Gyvenu laisvai“

Projekto ,,Gyvenu laisvai“ idėjų pristatymas ir pirminė atranka Pagirių gimnazijoje

Vilniaus r. Pagirių gimnazijoje jau antrą mėnesį veikia projekto ,,Gyvenu laisvai“ kūrybinės dirbtuvės. Š. m. vasario pradžioje jaunimo komanda ,,Žingsnis“ pristatys savo sukurtas penkias idėjas, kuriose originaliai atskleis gyvenamojo krašto išskirtinumą. Kiekvienai idėjai pristatyti ruošiamas trumpas kūrybiškas pristatymas.
Pirmoji idėja ,,Šokime ir atskirai, ir kartu“ buvo pasirinkta atsižvelgus į savo aplinką, nes Pagirių gimnazijos mokiniai gyvena multikultūrinėje visuomenėje, tad mokosi gerbti kitokias pažiūras, tradicijas, kitokią religiją, kultūrą. Plėsdami akiratį, atranda ir savo tautos vietą tarp kitų pasaulio tautų, suvokia pasaulio įvairovę ir vientisumą. Siekdami realizuoti savo idėją, pasirinkome tautinių šokių (lietuvių, lenkų, rusų, totorių) motyvus bei vienijantį baigiamąjį šokį.
Antros idėjos pavadinimas „Žmogus ir krašto istorija“. Jos pagrindas – autentiški mūsų apylinkėse gyvenančių senolių praeities prisiminimai. Manome, kad norėdamas pažinti savo kraštą, pirmiausia turi pažinti jo žmones. Juk kiekvienas žmogus – tai istorija. Tegul istorija ir kalba tų žmonių lūpomis. Bendraudami su skirtingų tautybių, požiūrių, patirčių žmonėmis sužinotume jų gyvenimo istorijas, kurios supažindintų ne tik su individualiais žmonių gyvenimais, bet ir su krašto istorija. Remdamiesi šiomis istorijomis kurtume pojūčių spektaklį, leidžiantį patirti ir geriau suprasti tai, ką tiems žmonėms prieš daugiau kaip 50 metų teko išgyventi. Pirmoji papasakota istorija būtų Vytauto Juozapaičio – garsaus operos solisto Vytauto Juozapaičio tėvo – gyvenimas tremtyje.
Trečiąja idėja ,,Sužinome ir įprasminame“ gilinsimės į Pagirių istoriją. Kad nebūtų sakoma: ,,Gyvenvietė XX a. susikūrė plyname lauke“. Juk ar žinome, kelintais metais ši vietovė buvo pavadinta Pagiriais? O kas yra Kazaklarai? Todėl nusprendėme klausti senbuvių, klausytis jų pasakojimų, ieškoti medžiagos senosiose knygose, o įspūdį užfiksuoti Haiku.
Norėdami skatinti skirtingų tautybių jaunuolių bendravimą ir geresnį tarpusavio pažinimą, mes, Pagirių gimnazijos mokiniai, pristatome viešą akciją (flešmobą) – „Pynė“ (ketvirtoji idėja), kurios metu lietuvių ir lenkų tautybių jaunuoliai abiems tautoms svarbiose vietose sukurs pasirodymą, kurio siužetas bus apie tai, kaip susitinka šių jaunuolių grupės su savo vėliavų spalvomis ir numanomas konfliktas virsta choreografine kompozicija „Pynė“.
Penktoji komandos ,,Žingsnis“ idėja kviečia pajusti nykstančios totorių tautos kultūrinį išskirtinumą klausant stilizuotos totorių liaudies dainos.
Po idėjų pristatymo ir aptarimo gimnazijos bendruomenės nariai išrinks tris, jų manymu, geriausias idėjas, kurios vertos atstovauti savo miestelį projekte ,,Gyvenu laisvai“.
Projekto koordinatoriai

PAMOKŲ LAIKAS

NUORODOS