Keliaujame…. | Vilniaus r. Pagirių gimnazija

Keliaujame….

Balandžio 8-12 dienomis grupelė vienuoliktokų su mokytoja J. Dudutiene išvyko į kelionę, kurios metu aplankė vienus iš gražiausių Europos miestų – Prahą, Vieną bei Budapeštą. Kelionę pradėjome nuo pažinties su Praha. Apžiūrėjome Prahos Hradą: Šv. Vito katedrą, Prezidentūrą, Šv. Jurgio bažnyčią, Karalių rūmus bei pasivaikščiojome vienu iš seniausių Europoje akmeniniu Karolio tiltu, tapusiu Prahos simboliu. Kitą dieną aplankėme Austrijos sostinę – imperatoriškąją Vieną. Apžvalginė ekskursija pėsčiomis po miestą atskleidė šio miesto grožį. Pasigrožėję Viena, vakarop išvykome Budapešto link. Taigi, dieną užbaigė vakarinis pasiplaukiojimas Dunojaus upe. Naktinis Budapešto grožis nepaliko abejingų. Kitą rytą leidomės į ekskursiją po Budapeštą. Sužinojome, jog pasaulio žemėlapiuose Budapeštas atsirado tik 1873 m., sujungus du miestus: dešiniajame Dunojaus krante esančią Obudą (Senąją Budą) ir kairiajame esantį – Peštą. Senojoje Budoje lankėmės Šv. Trejybės aikštėje, gotikinėje Dievo motinos bažnyčioje, kurioje buvo karūnuojami bei tuokiami Vengrijos karaliai, Karalių rūmuose, pastatytuose XIV amžiuje. Nuo apžvalgos aikštelių grožėjomės nuostabia Pešto panorama: įspūdingo grožio neogotikiniais Parlamento rūmais, kurie yra laikomi vienu iš gražiausių statinių Europoje, neorenesansine Šv. Stepono katedra, legendomis apipintu seniausiu Budapešte Grandininiu tiltu, pavadintu „didžiojo vengro“ Ištvano Sečeni vardu, Budos pilies ansambliu. Vėliau apsilankėme ir Pešto Didvyrių aikštėje bei Tūkstantmečio parke. Aplankę Budapeštą patraukėme namų link. Grįždami pro Slovakiją bei Lenkiją turėjome galimybę grožėtis Aukštaisiais Tatrais. O svarbiausia, jog grįžome ne tik kupini įspūdžių, bet ir kur kas geriau susibičiuliavę.